Librăria Creștin-Ortodoxă LOGOS Arad

Categorii

EVERGHETINOSUL VOL III-IV Măriţi imaginea

Everghetinosul vol. III-IV

Nou

44,00 RON

Add to wishlist

Tabel date

Format 21 x 30 cm
Nr. pagini 456
Anul aparitiei 2010

Prezentare

Daca cineva,neputincios fiind,si mai vartos fricos si neosardnic,nu voieste spre folos a fi ispitit si,pentru aceasta,cerand de la Dumnezeu,nu va fi auzit de Dansul,cunoaste ca pe cat nu este indestulat spre (a trece cu folos de) ispitele cele mari,dupa atata si catre darurile cele mari este neindestulat;si,pe cat s-a oprit dinspre dansul navalirea ispitelor celor mari,asa se va opri de la dansul si darurile cele mari. Iar ispitele zic nu pe cele mirenesti,care se fac pentru a se infrana rautatea,nici pe tulburarile trupesti nu le zic,ci pe cele ce se potrivesc calugarilor in linistea lor,intru care se lamureste sufletul nevoitorului si sporeste dupa Dumnezeu;adica pregetarea,greutatea trupului,moliciunea madularelor,trandavia (akedia),tulburarea cugetului,frica de boala a trupului,lipsa nadejdii la un ceas,intunecarea gandurilor,lipsa ajutorului omenesc,neajungerea trebuintei celei trupesti si cele asemenea acestora.

Sfantul Maxim Marturisitorul
DIN CUPRINS:
PREDOSLOVIE ...................................................................................................................................................9
INCEPUTUL CĂRŢII A TREIA A LUI EVERGHETINOS
PRICINA INTÂI.................................................................................................................................................19
Ca nu se cuvine a osandi pe cineva in urma unor banuieli sau,indeobste,a crede in banuieli
PRICINA A DOUA............................................................................................................................................23
Ca nu trebuie a osandi nici a defaima pe cel ce pacatuieste la aratare,ci a lua aminte de sine si a nu iscodi cele
straine;ca cel ce ia aminte la rautatile sale,nu [mai] poate osandi pe aproapele
PRICINA A TREIA............................................................................................................................................37
Ca nu trebuie a sminti pe cineva intru cele ce nu sunt dupa porunca;si despre ce inseamna numele smintelii;si
cum ca nu se cuvine sa ne smintim,iar pe cei ce smintesc sa-i tamaduim
PRICINA A PATRA...........................................................................................................................................40
Se cade ca crestinul sa-si robeasca toata intelegerea intru Hristos;si ca cei duhovnicesti si din cugetarile cele
mirenesti sau si din lucruri rele intru cugetari bune se povatuiesc
PRICINA A CINCEA.........................................................................................................................................42
Despre viclesug si rautate,simplitate si nerautate,de unde se nasc,si ce folos si vatamare este dintr-insele;si
despre pizma
PRICINA A SASEA............................................................................................................................................43
Ca cei ce defaima si iau in batjocura pe barbatii cei neprefacuti si simpli,care pe sine se smeresc,prea mult pacatuiesc
PRICINA A SAPTEA.........................................................................................................................................45
Ca se cade ca credinciosul,pe cele ce le face,cu buna-constiinta sa le faca si nu cu rea;ca Dumnezeu judeca fapta
fi ecaruia nu precum se vede,ci dupa scopul celui ce o face
PRICINA A OPTA..............................................................................................................................................47
Mare bunatate este constiinta ,ce ni s-a daruit noua de la Dumnezeu,si mult ajuta celui ce o asculta pe aceasta
PRICINA A NOUA............................................................................................................................................49
Ca trebuie de-a pururea a lua aminte si de pretutindenea a ne pazi pe insine,ca vrajmasul de pretutindenea si
prin toate navaleste
PRICINA A ZECEA............................................................................................................................................56
Ca se cade a ne cerceta pe insine si gresalele a le indrepta,iar pe cele bune a le spori
PRICINA A UNSPREZECEA...........................................................................................................................58
Ca nu fara de primejdie este credinciosului calcarea unei singure porunci,ca unul ce a luat putere a le lucra pe
toate,mai vartos ca aceasta i se cere cu deosebire [de Domnul] si ca o mica rautate prea mult vatama
.................................................................................................................................................................................................
PRICINA A PATRUZECI SI SAPTEA.........................................................................................................438
Ca se cade mai vartos a purta grija de cei neputinciosi si a ne pogori la masura lor,atunci cand nu calca vreo porunca
a lui Dumnezeu,ca sa nu se sminteasca. Si cum ca obiceiurile,indreptarile si pacatele fi ecaruia,se cuvine a le judeca
dupa puterea si cunostinta fi ecaruia
PRICINA A PATRUZECI SI OPTA..............................................................................................................439
Ca se cade ca pe cel ce a cazut in pacat si este aproape de deznadejde sa nu-l lepadam indata,nici sa-l necajim cu
mustrari iuti,ci cu blandete si cu milostivire sa-l ridicam din cadere. Asijderea si pe cel ce se desparte de obste sa-l
intoarcem si cu bunatate sa-l primim
PRICINA A PATRUZECI SI NOUA............................................................................................................442
Ca se cade egumenului a nu tacea atunci cand cei ce sunt sub dansul vor pacatui,ci a-i mustra si a-i canonisi si
in tot chipul a incerca a-i tamadui
PRICINA A CINCIZECEA.............................................................................................................................443
Ca pe cel ce greseste fara indreptare si care este vatamator de obste sa-l izgonim,ca pe unul care nici dupa cea
cuviincioasa purtare de grija nu s-a folosit. Intr-o astfel de pricina,egumenul nu trebuie sa unelteasca milostivire,
altminteri si siesi si celorlalti va aduce vatamare

Path: > > Everghetinosul vol. III-IV

Clienții care au cumpărat acest produs au mai cumpărat și: