Librăria Creștin-Ortodoxă LOGOS Arad

Categorii

Cuvant despre minunata convertire a unui sarazin

Nou

5,00 RON

Add to wishlist

Tabel date

Format 15 x 22 cm
Nr. pagini 328
Anul aparitiei 2012

Prezentare

Întrucât Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, în şedinţa sa de lucru din ziua de 17 februarie 2011 a proclamat anul 2012 ca „Anul omagial al Sfântului Maslu şi al îngrijirii bolnavilor”, am considerat binevenită şi utilă, în panoplia de simpozioane, conferinţe, alcătuiri de cărţi şi volume colective de studii, articole, expoziţii etc. închinate acestor teme, alcătuirea unui florilegiu patristic tematic, precedat de un studiu introductiv în care am încercat a pătrunde şi a desluşi măcar în parte taina suferinţei şi a arăta importanţa şi folosul compătimirii şi al îngrijirii bolnavilor, reacţiile emoţionale ale acestora, evidenţiind faptul că viaţa creştină este hristocentrică şi hristomorfică, iar creştinii – următori ai lui Hristos – percep suferinţa într-o lumină pozitivă, ca mijloc de purificare şi de creştere spirituală şi nu ca ceva lipsit de sens.

Volumul de faţă, intitulat Hristos, Prietenul nostru în suferinţă este împărţit în şase capitole după cum urmează: I. Teologia bolii; II. Îngrijirea bolnavilor; III. Arta medicală; IV; Pedagogia încercărilor; V. Crucea necazurilor; VI. Compătimirea.

Pentru alcătuirea acestui florilegiu tematic, am parcurs colecţiile patristice apărute în limba română, precum şi unele opere ale Sfinţilor Părinţi care au avut în atenţie temele propuse în acest volum. De asemenea, nu au fost lăsate de-o parte Patericele traduse până acum în limba română. După cum se va putea remarca prin lectură atentă, fiecare cuvânt din Pateric este măsurat, concis, ales după o lungă tăcere, la inspiraţia Duhului, dovedindu-se astfel ziditor de suflet.

Fiecare temă este alcătuită din aşa-zisele capete sau texte ale cuvioşilor părinţi, care constituie de fapt sentinţe, butade, exortaţii, principii, sfaturi, experienţe, meditaţii, întâmplări şi atitudini. Fiind adunate şi înşiruite tematic, textele Sfinţilor Părinţi uşurează astfel lectura cititorului care este preocupat sau interesat de o temă anume. Astfel, acesta nu va mai căuta o idee, un sfat sau o butadă în întreaga carte, ci se poate ghida direct la tema dorită.

Am considerat binevenită inserarea ca note explicative de subsol a unor observaţii şi comentarii suplimentare legate de diverşi termeni sau idei, pentru o exactă şi corectă înţelegere a textului patristic. Aceste note aparţin atât traducătorului sau tălmăcitorului textului, editorului, cât şi celui care a alcătuit prezentul florilegiu, respectiv subsemnatului.

Sfaturile sau zicerile Părinţilor, care constituie de fapt şi o terapie spirituală, răspund multor întrebări, nedumeriri şi probleme duhovniceşti, pe care lecturându-le, realizăm că dragostea cuvioşilor era atât de mare, încât aveau aplecare şi înţelegere pentru fiecare om, iar anduranţa lor în suferinţă, încercare sau necaz le era sprijinită şi întărită de Hristos, de credinţa în El şi de gândul la bunătăţile veşnice ale Împărăţiei Lui. Scopul Părinţilor, aşa cum subliniază şi scrierile filocalice a fost să facă din inima fiecărui creştin un altar aprins de flăcările iubirii de Dumnezeu şi de oameni, pe care să ardă neîncetat focul rugăciunilor către Dumnezeu şi sfânta meditaţie a cuvintelor Duhului.

Textele patristice ne lansează şi o exortaţie la introspecţie, la meditaţia profundă şi constantă, sprijinită pe conţinutul Sfintei Scripturi şi a Sfintei Tradiţii şi pe paradigmele oferite de acestea asupra fragilităţii, coruptibilităţii, nestatorniciei şi efemerităţii lumii acesteia. Acesta este pentru om începutul căii de a-şi îndrepta din ce în ce mai mult atenţia către suflet şi către ceea ce ar trebui să primeze în viaţa lui, căci adesea, în goana după lucrurile urgente omul uită de fapt de cele fundamentale şi cu adevărat folositoare ale vieţii lui, iar grijile lumeşti exterioare devin apăsătoare şi înrobitoare şi-i răpesc timpul care ar trebui dedicat rugăciunii, meditaţiei, lecturii etc. Omul secularizat, atunci când este atins de boli sau de oarece suferinţe ori necazuri, devine debusolat, nu le înţelege taina, noima, rostul şi modul cum le poate depăşi sau cum poate urca, valorizându-le, mai aproape de Dumnezeu.

Path: > > Cuvant despre minunata convertire a unui sarazin